Powered By Blogger

Friday, November 5, 2010

WANITA

Lain kata, lain maknanya. Ye itulah wanita! Sang jejaka mesti susah nak memahami wanita kan? Jomm kita tengok apa makna tersirat disebalik kata²nya.

Wanita berkata : ” Awak dah makan ke belum? “
Niat tersirat : ” Awak jom kita pergi makan, saya lapar la. “
Wanita berkata : ” Cantiknya baju² dan seluar kat kedai ni. “
Niat tersirat : ” Awak belikan saya baju dan seluar yang ada kat kedai ni. “
Wanita berkata : ” Untuk kebahagiaan awak, saya sanggup berkorban. “
Niat tersirat : ” Tak mungkin saya akan ketepikan perasaan saya semata-mata untuk kebahagiaan orang lain. “
Wanita berkata : ” Saya rasa, kita lebih baik berkawan daripada bercinta. “
Niat tersirat : ” Awak bukan pilihan saya, lagi pun saya tak suka awak! “
Wanita berkata : ” Saya tak kisah pun awak berhubung dengan ex awak. “
Niat tersirat : ” Saya tak suka awak berhubung dengan ex awak. Kalau awak buat, saya pun boleh. “
Wanita berkata ” Saya boleh balik sendiri. “
Niat tersirat : ” Kan best kalau awak nak hantar saya balik takyah saya susah² naik kenderaan awam. “
Wanita berkata : ” Saya atau ex awak yang cantik? “
Niat tersirat : ” Jangan sekali² awak puji ex awak depan saya! “
Wanita berkata : ” Saya nak awak jujur dengan saya. “
Niat tersirat : ” Jangan mengaku kalau benda tu akan lukakan hati saya. “
Wanita berkata : ” Saya suka dengan cara awak, sebab tu saya selesa bila dengan awak. “
Niat tersirat : ” Saya dah jatuh cinta kat awak.”
Wanita berkata : ” Saya rasa awak perlukan masa dan ruang untuk bersama-sama dengan kawan awak. “
Niat tersirat : ” Saya mungkin akan jemu kalau kita bselalu jumpa, awak keluar je lah dengan kawan awak. “
Haa susah tak nak faham wanita ni? Rasanya kalau dah sayang kalau setakat nak faham semua ni tak susah kot kan? Hihi <3

No comments:

Post a Comment