Friday, November 5, 2010

.:UnintenDed:.

You could be my unintended 
Choice to live my life extended 
You could be the one I'll always love 
You could be the one who listens to my deepest inquisitions 
You could be the one I'll always love 

I'll be there as soon as I can 
But I'm busy mending broken pieces of the life I had before 

First there was the one who challenged 
All my dreams and all my balance 
She could never be as good as you 

You could be my unintended 
Choice to live my life extended 
You should be the one I'll always love 

I'll be there as soon as I can 
But I'm busy mending broken pieces of the life I had before 

I'll be there as soon as I can 
But I'm busy mending broken pieces of the life I had before 

Before you


.:Buat awak Yang Tersayang:.

buat awak yang saya sayang... 

terima kasih atas semuanya... 
memberi peluang saya menjadi insan teristimewa 
dalam hidup awak... 

buat awak yg saya sayang 

walaupun saya tiada disisi awak 
saya tetap menyayangi awak 
saya tetap ingat kat awak... 

buat awak yang saya sayang.. 
saya sayang awak, 
biar pun kita jauh saya tetap sayang awak, 
biar pun kita jarang jumpe saya tetap sayang awak, 
biar pun awak mcm mane saye tetap sayang awak, 
pendek kata saya mmg sayangkan awak... 

buat awak yang saya sayang... 

walaupun awak bukan yang pertama 
tapi bagi saya awak tetap yang pertama 

buat awak yang paling saya sayang... 
terima kasih kerana sentiasa sabar ngan sikap saya, 
buat awak yang paling saya kasihi... 
terima kasih kerana masih setia ngan saya,walau pun saya ni banyak kekurangan, 
buat awak yang sentiasa dalam ingatan saya..... 
terima kasih kerana hanya awak merindui saya 
terima kasih...terima kasih... 
walau pun saya jarang bagitau awak yang saya sayang dan rindu pada awak 
tapi...dalam hati saya ni selalu ingat dan sayang awak...



WANITA

Lain kata, lain maknanya. Ye itulah wanita! Sang jejaka mesti susah nak memahami wanita kan? Jomm kita tengok apa makna tersirat disebalik kata²nya.

Wanita berkata : ” Awak dah makan ke belum? “
Niat tersirat : ” Awak jom kita pergi makan, saya lapar la. “
Wanita berkata : ” Cantiknya baju² dan seluar kat kedai ni. “
Niat tersirat : ” Awak belikan saya baju dan seluar yang ada kat kedai ni. “
Wanita berkata : ” Untuk kebahagiaan awak, saya sanggup berkorban. “
Niat tersirat : ” Tak mungkin saya akan ketepikan perasaan saya semata-mata untuk kebahagiaan orang lain. “
Wanita berkata : ” Saya rasa, kita lebih baik berkawan daripada bercinta. “
Niat tersirat : ” Awak bukan pilihan saya, lagi pun saya tak suka awak! “
Wanita berkata : ” Saya tak kisah pun awak berhubung dengan ex awak. “
Niat tersirat : ” Saya tak suka awak berhubung dengan ex awak. Kalau awak buat, saya pun boleh. “
Wanita berkata ” Saya boleh balik sendiri. “
Niat tersirat : ” Kan best kalau awak nak hantar saya balik takyah saya susah² naik kenderaan awam. “
Wanita berkata : ” Saya atau ex awak yang cantik? “
Niat tersirat : ” Jangan sekali² awak puji ex awak depan saya! “
Wanita berkata : ” Saya nak awak jujur dengan saya. “
Niat tersirat : ” Jangan mengaku kalau benda tu akan lukakan hati saya. “
Wanita berkata : ” Saya suka dengan cara awak, sebab tu saya selesa bila dengan awak. “
Niat tersirat : ” Saya dah jatuh cinta kat awak.”
Wanita berkata : ” Saya rasa awak perlukan masa dan ruang untuk bersama-sama dengan kawan awak. “
Niat tersirat : ” Saya mungkin akan jemu kalau kita bselalu jumpa, awak keluar je lah dengan kawan awak. “
Haa susah tak nak faham wanita ni? Rasanya kalau dah sayang kalau setakat nak faham semua ni tak susah kot kan? Hihi <3

Monday, October 11, 2010

exam..final sem..keje..??

huh..
ari niy last minit punye study..
esok dah exam..tp xready agy..aku la yg bengong..owg bg mse bnyk aku men2..siap leh g jalan2..karoke...dating..he2..hmmm..ape nk jady la aku niy..aku xcyes nak blaja..aku mls nk study..tiap2 sem exam..exam..exam..dr darjah 1 smp skng idop asyk exam je..



tp..diam xdiam..pejam celik pejam celik aku skng sem 5..pas2 sem 6..then keje..ohhhhhhhhh nooooooooo!!!!!bergelar  Staff Nurse..OMG..mcm xready je agy..aku niy dah la pencuri tulang yg berjaya..pening2..




 ciri2 seorang nurse mesti lah:

jururawat adalah kerja yang mulia..
membantu dan merawat pesakit yang kesakitan..
sanggup berkorban masa dan tenaga..
jadilah jururawat yang penyabar..
jiwa berdedikasi..
penuh kasih sayang..
lembut bahasa dan tutur kata..
senyuman yang manis sentiasa terukir..
membantu dengan terbuka hati..
tabah menghadapi cabaran hidup..
itulah seorang jururawat yang berjaya..

aku ade ciri2 di atas??hmmm....


tp mak aku cakap..aku niy kasar..leh kew nk jdy nurse..mn xkasar..kawan ngn laki je bnyk..parut lg bnyk dr jantan..hahaha..parut merempit plg xleh lupe..tp mak aku xtawu..aku la student yg plg hipokrit ble kt hospital..bg senyuman yg plg manis kt pesakit terutama kt makcik2..2 ramai nk nk wat aku jd menantu..haha..sory lah yer..terpakse je sume 2..

Why Do I Love U?

Sometimes at night, when I look to the sky,
I start thinking of you and then ask myself, why?
Why do I love you? I think and smile,
because I know the list could run on for miles.
The whisper of your voice, the warmth of your touch,
so many little things that make me love you so much.
The way you support me, and help with my emotions,
the way that you care and show such devotion.
The way that your kiss, fills me with desire,
and how you hold me with the warmth of a blazing fire.
The way your eyes shine when you look at me,
lost with you forever is were I want to be.
The way that I feel when you're by my side,
a sense of completion and overflowing pride.
The dreams that I dream, that all involve you,
the possibilities I see and the things we can do.
How you finish the puzzle that lies inside my heart,
how that deep in my soul, you are the most important part.
I could go on for days, telling of what I feel,
but all you really must know is my love for you is real.



:.Dari Sahabat Kepada Sahabat:.

Saya Sayang Awak..

Dah bertahun kita bersama...
Saya sangat gembira dengan kehadiran awk dalam hidup sy...
Awak baik...
Tp kadang2 awal nakal...
Suka sangat usik saya...
Tp x pe...
Saya x kisah awak usik saya...
Kdg2 sy usik awak jugak..hehe

Sy selalu mesej awak...
Bertanyakan kabar...
Juga utk pastikan awak sihat dan selamat...
Sy nk awak tau awak penting dlm hidup sy...
Tp sy minta maaf kalu msg2 sy menganggu hidup awak...
Maafkan sy awak...

Sy bukan manusia sempurna...
Kdg2 sy selalu marah2 pd awak...
Saya selalu moody dgn awak...
Kdg2 kata2 sy buat awak terluka...
Saya ni jahat kan...
Sy x berniat nk melukakakn hati awk...
Maafkan sy awak...

Bila tiba hari lahir awak...
Sy suka bg awak hadiah...
Sy x tau awak suka x hadiah yg sy bg...
Sbb sy x pandai pilih...
Tp sy beli jugak sbb nk awak gembira...
Walau hadiah sy x seberapa pun...
Maafkan sy awak...

Sy suka habiskan masa sy dgn awak...
Bergelak ketawa, usik mengusik...
Kdg2 kalu sy ada masalah...
Mslh tu boleh hilang mcm tu je bila sy bersama awak...
Pastu sy suke sgt mengadu pape kt awak...
Bercerita ini, bercerita itu....
Membazir masa awk je kn...
Kdg2 mungkin awk bosan nk dgr....
Maafkan sy awak...

Awak,
Sy sentiasa nk lihat kebahagiaan awak...
Walau sy sendiri x bahagia...
Tp bila tgk kebahagiaan awk...
Hati sy bahagia..
Sy gembira utk awk..
Kalu awak lupekan sy suatu hari nanti...
Saya nk awak tau nama awk tetap ada dlm doa sy...
Saya Janji....

Awak,
Klau kita ditakdirkan berpisah nanti...
Sy nk hubungan kita masih seperti dulu...
Sy harap awak x lupakan sy...
Dan sy janji sy xkan lupakan awak...
Sy akan syg awak smpai bila2
Sebab awak SAHABAT sy......
Saya sayang awak ..............